İMHA ETMEK VEYA POPÜLER YAPMAK
Çoğunlukla hoşumuza gitmeyen bir video yayını veya kitap, makale vs görüp, okuduğumuz zaman onu bastırmak için günlük hayattaki çevremizde yahut sosyal medya hesaplarımızdan paylaşır ve eleştiririz. Yanlışlarını ortaya koyar, bunu desteklemek içinde mevzuu bahis yayının tamamını ya da ters gelen kısmını da paylaşırız. Aslında bu şekilde bu fikri/yayını bastırmayı düşünürken tam tersi onun yayılmasında katkımız olur. Hem ondan haberi olan kitleyi arttırmış olur, hem de insanların, "aa bak buna eleştiri verilmiş uğraşılmış o zaman okunmaya değer" algısını oluşturmuş oluruz. Reklamın iyisi kötüsü olmaz misali ücretsiz ve etkili bir şekilde reklamını yaparız. Bu tür yayınlar en çok siyaset, tarih ve din alanında ortaya çıkar. Maalesef Türkiye'de toplumun bilgisi olsun olmasın üzerinde konuşmayı en çok sevdiği olayların başında bu konular gelir. Olay avam diye tabir ettiğimiz alt tabakadan aşıp, kanaat önderi veya uzman diye bilinen kişilerin gündemine girdiği zaman olay daha girift bir hal alır ve öncekinden daha hızlı bir şekilde yayılmaya başlar. Bu tartışılan konu her zaman yukarıda sayılan konulardan olmak zorunda değil. Örneğin son zamanlarda sosyal medya da dolaşan güvenlik, hesap çalınması vb. paylaşımlarda bu şekilde yayılmakta. Bu tür asılsız bilgileri ortaya atanlar buna karşı çıkanlar olacağını bilerek ve birazda buna güvenerek asparagas yazılar yaymaktalar. Tabii farklı görüşe sahip kişilerin savunma mekanizmalarını çalıştırdıklarını düşünüp, birazda ben bilirim edalarına kapılarak; " ben bunu biliyorum böyle bir şey yok, sizi kandırmışlar "diye diye bilmiş edalar ile asparagas metnimize karşıt veya olumsuz düşünceler ile saldırıya geçiyor. Burada ki kıvılcımı vakti zamanında asparagas yazarı tutuşturdu ve geçti.
Oysa resimdeki kimseler gibilerin bilmedikleri bir şey var, asparagasçılar çoktan amacına ulaştı.
Daha fazla av, daha fazla dolaşım, daha fazla reklam...
Siyah veya Beyaz, İyi veya Kötü, Sıcak veya Soğuk olması fark etmeyecektir.
Onun için paylaşımlarda nasıl geçtiği önemli değildir, onun tek istediği paylaşım olmaktır.
Bu gibi istemsiz reklam olaylarından kurtulmak için yapmamız gereken okumak, araştırmak ama "paylaşmamak".
Daha fazla av, daha fazla dolaşım, daha fazla reklam...
Siyah veya Beyaz, İyi veya Kötü, Sıcak veya Soğuk olması fark etmeyecektir.
Onun için paylaşımlarda nasıl geçtiği önemli değildir, onun tek istediği paylaşım olmaktır.
Bu gibi istemsiz reklam olaylarından kurtulmak için yapmamız gereken okumak, araştırmak ama "paylaşmamak".

Yorumlar
Yorum Gönder